preskoči na sadržaj

Osnovna škola Jure Filipovića Barban

Login
GPP

KURIKULUM

NAŠA ŠKOLA - EKO ŠKOLA

Brojač posjeta
Ispis statistike od 31. 1. 2010.

Ukupno: 255177
Tražilica
Kalendar
« Listopad 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Oglasna ploča
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka
Arhiva dokumenata
NASTAVA NA DALJINU

BROŠURA

ŠKOLSKI LIST

SLIKOVNICA

KUHARICA

Dokumenti za prikaz
Dokumenti za prikaz

                      

 LOGO EKO ŠKOLE

Školska godina 2019./2020.

Eko-aktivnosti:
- zasadili smo stabla
- uređujemo okoliš
- beremo masline
- obilježili smo Projektni dan eko-škole


 

Obilježili smo Dane kruha u mjesecu listopadu 2019.

 

Školska godina 2017./2018.

Eko škola - X.genearacija

Ove školske godine pripremamo se za obnavljanje statusa Međunaodne  eko škole čime ćemo steći srebrni status.

Od rujna smo započeli s eko-aktivnostima u školi i školskom okolišu:

  • uređenje školskog okoliša
  • čišćenje i sortiranje lavande
  • rad u učeničkoj zadruzi Smokvenjak
  • početak rada na projektu "Smokva-kraljica suhozida"
  • berba maslina oko škole

 

 

Školska godina 2016./2017.

 

Od početka školske godine u školi djeluje učenička zadruga Smokvenjak. U rad zadruge uključene su slijedeće grupe: Mladi vrtlari, Cvjećarska grupa, Mali kreativci, Mladi tehničari i Mladi ekolozi. Učenici su s velikim veseljem i zadovoljstvom prihvatili rad u školskoj zadruzi. Za zadrugu doniraju razne materijale (drvo, kamen, kamenčiće, dašćice) kako bi bilo što više lijepih i zanimljivih proizvoda. Zadrugu vodi učiteljica Aranka Prajz.

 

 

 

Učenička zadruga do sada je svoje radove prodavala na općinskoj Fešti smokve i smokvenjaka u Barbanu, u rujnu 2016. i na Hand made festivalu u Puli.

 

PRVO BRANJE MASLINA OKO ŠKOLE

Došao je i taj dan kada su se ponosno mogu brale masline oko škole. Vrijedni učenici ubrali su oko 17 kilograma maslina koje smo odnijeli u uljaru i zamijenili za ulje.

 

Cvjećarska grupa sadila je lukovice šafrana oko škole.

 

 

Školska godina 2015./2016.

   Status međunarodne Eko-škole najveće je moguće priznanje za svaku školu, lokalnu zajednicu i cijelu državu,  jer se na status možemo s ponosom pozvati na bilo kojem dijelu našeg planeta.
   Dugoročni program provodi se uz pristanak i pomoć lokalne zajednice, u našem slučaju Općine Barban. U 2016. godinu ušli smo u nadi obnove statusa Eko-škole i podizanja zelene zastave po treći put.
To nas dodatno motivira i daje nam snage da, iako malobrojni, ulažemo napor kako bi naši učenici,  po svršetku školovanja krenuli u svoje zanimanje ili na daljnje školovanje kao ekološki zreli i odgovorni ljudi.
   Vjerujemo da smo u protekloj godini svi zajedno u podizanju ekološke svijesti napravili korak naprijed.
Ugostili smo predstavnike udruge Zelena Istra koji su za učenike razredne i predmetne nastave održali predavanja i radionice u sklopu Projektnog dana Eko-škole.
Trudimo se redovito čistiti i održavati školski okoliš iako to nekad bude i problem zbog vanjskih zagađivača, odnosno prometnice u blizini škole.
Naše sadnice lavande redovito podrezujemo te se nadamo kako ćemo ove godine izraditi ukrasne vrećice  eteričnog i aromatičnog bilja za prodaju. 
Učenici i kućni majstor brinu se za maslinik i sve ostale biljke u školskom okolišu.
   Školske eko-patrole zadužene su za redovito uklanjanje smeća u i oko škole, gase svjetla u prostorijama u kojima nema nastave, paze na potrošnju vode i struje. Odnedavno brinu i o sadnicama šafrana.
   Naime, u listopadu smo se uključili u Projekt Šafran, odnosno „The Crocus Project“. Projekt je to žutog šafrana kojeg preko Spomen-područja Jasenovac organizira irska zaklada i opskrbljuje škole sadnicama šafrana. Dok promatramo kako rastu, a uskoro bi trebali procvjetati, razmišljamo o cilju projekta jer svaki cvijet predstavlja jedno dijete ubijeno u Holokaustu. Promatrajući njihov rast, mislimo na tu djecu da se ne zaborave ljudska stradanja i sjećanja koja obilježavamo svake godine, a ovim smo načinom povezali ekologiju, povijest te građanski odgoj i  obrazovanje.

  


   Kao čuvari prirode, uključili smo se u edukativni projekt „Eko paket“. Cilj projekta je educiranje važnosti odvojenog zbrinjavanja upotrijebljene Tetra Pak ambalaže i odgovornog ponašanja prema prirodi.
Od strane organizatora primili smo Eko paket kutije kojima zbrinjavamo ambalažu koje će kasnije odvesti komunalno poduzeće.
    Nadalje, odvajamo otpad poput stakla i plastiku koju nosimo u naselje. Stari papir odlažemo u plavi kontejner blizu školske zgrade. Plastične čepove sakupljamo u kutiji u  školskom holu.

  


   Od papira,  plastike i kućne ambalaže naši učenici i učitelji prave zanimljive ukrasne predmete i skulpture. 
Redovito izrađujemo zanimljive plakate, poruke i postavljamo vijesti iz ekologije, globalnog zagrijavanja i klimatskih promjena. Istražujemo obnovljive izvore energije i održiv razvoj.
   Trenutno izrađujemo plan provedbe Projektnog dana Eko-škole. Ovogodišnjim projektom „Barbanska sela“ nastojimo istražiti osobitosti barbanskih sela: kulturno-povijesnu baštinu, običaje i stare zanate, proučavamo recepte barbanskih jela, istražujemo toponime i legende o selu. Poseban naglasak nam je „barbanska žena i majka“ o čemu planiramo izložbu.  Istraživanjem lokalne povijesti i naših običaja nastojimo upoznati mlađe generacije sa starim tradicijama koje se ne smiju zaboraviti.

        


   Program Eko-škola jasno određuje i usmjerava način na koji se nastavni sadržaji o zaštiti okoliša, koji su dio redovnog nastavnog plana i programa, primjenjuju u svakodnevnom životu škole.

 Na web stranici http://www.eko.lijepa-nasa.hr/  obvezni smo ispunjavati „sedam koraka“. Nadamo se kako ćemo i ove godine dobiti certifikat  članice međunarodne obitelji Eko-škola jer nam je zelena zastava odgovornost, ali i velika čast.

 

 

 

Školska godina 2014./2015.
 
 
Učenici Eko-grupe i  Mladih  ekologa obilježili su Međunarodni dan zaštite životinja 4. listopada. Nastali su kreativni i zanimljivi učenički radovi, plakati od postera, slika, čepova.
 
 
 
 
Sedmaši su na satu razrednog odjela izradili plakat Raznovrsne prehrane u okviru teme zdravstvenog odgoja: Raznovrsna prehrana za zdrav organizam.
Zaključili su da su im slatkiši i grickalice najdraža hrana, a povrće i voće nisu omiljena namirnica.
Nakon rasprave i razgovora o zdravoj prehrani koju preporučuju liječnici, ipak su sastavili piramidu zdrave prehrane kakva bi trebala biti.
 
 
 
 
 
 
 

EKO AKTIVNOSTI U 2014.

 

U utorak, 29. travnja 2014. održana je radionica za učenike 3. razreda naše škole pod nazivom "Kodovi sigurnosti na vodi"  koju provodi Služba spašavanja na vodi i ekološke zaštite priobalja Hrvatskog crvenog križa u organizaciji Društva Crvenog križa Istarske županije i Gradskog Crvenog križa. Cilj radionice je podučavanje djece o kodovima sigurnosti na vodi i rizicima povezanim s vodom. Radionica se svidjela učenicima a najzanimljiviji dio bio je demonstracija rada sa spasilačkom opremom. 

 

 

 

 

Promicanje skrivene barbanske baštine na Svehrvatskom ekološkom kvizu Lijepa naša u Zagrebu, 26. i 27. travnja 2014. godine
 
Natjecanje Ekološki kviz „Lijepa naša“ provodi se na svehrvatskoj razini među osnovnim školama u Republici Hrvatskoj sa statusom međunarodne Eko-škole.
Ove godine školu Jure Filipovića predstavljali su: Erik Mirković, 5.r., Leana  Vale, 6.r., Iva Verbanac, 7. r. i Leonarda Diminić, 8. r. pod mentorstvom učiteljica Smiljane Vale i Svjetlane Milotić i među 38 Eko-škola osvojili visoko 5. mjesto prema ukupnom broju bodova.
 
Program natjecanja sastojao se od pisanog dijela (testa), prikaza ostvarenog praktičnog rada učenika pod motom „Istražili smo – uradili smo – predlažemo“ isključivo kroz Power Point prezentaciju i usmenog djela. Učenici su trebali poznavati nastavne sadržaje iz prirode, biologije, kemije i geografije.
Spomenuti učenici sve prisutne na natjecanju oduševili su PPT prezentacijom o skrivenim tragovima prošlosti Barbana. Naime, svima je Barban poznat po Trci na prstenac, po Velim vratima, palači Loredan ili Crkvi sv. Nikole. Naša vrijedna ekipa odabrala je zanimljivosti skrivene od pogleda, one koje su među nama ali nisu toliko istaknute.
Pod pretpostavkom da su skriveni tragovi negdje u staroj jezgri, na kulturno-povijesnim spomenicima, u uskim uličicama, na kućama i na Gradišću, učenici su krenuli u istraživanje.
      
Pronađeni su sljedeći skriveni tragovi barbanske prošlosti:
Krojački znak na stambenoj kući
Trgovačka vaga na placi
Mletački grb u barbanskoj pošti
Okviri prozora i balkoni na palači
Neobične skulpture
Barbanski rančin
Urezano polje za igru Mlin
Pod motom URADILI SMO učenici su anketirali učenike viših razreda i provjerili koliko poznaju skrivenu baštinu, igrali su igru mlin na placi u Barbanu, kao i u školi, izradili su straničnike i barbanske grbove, na kamenu oslikavali motive fresaka.
PREDLAŽE SE SLJEDEĆE:
• provesti mjere zaštite spomeničke baštine
• uvrstiti u kulturnu ponudu turističkog  razvoja Općine Barban
• organizirati radionice i kvizove u školi
• valorizacija igre Mlin: oživjeti staru   zaboravljenu društvenu igru  kroz   natjecanja među djecom i  mladima
• upoznati javnost s barbanskom skrivenom baštinom i doprinijeti podizanju razine ekološke svijesti o očuvanju tradicijske baštine
• uklopiti u nastavu zavičajne povijesti
 
Koliko se u našoj školi pridaje pažnja baštini Barbanštine možemo posvjedočiti i još nekim malim projektima kao što su Slikopriča o Barbanu i Blizanci na Barbanštini. U školskom listu Prstenac u rubrici Lipo je po domaću kušeljat njeguje se domaća besida i motivi iz istarskog života, a učenici svoje literarne radove objavljuju i u Besidama u jatu – zbirci barbanskih pjesnika. Svoj rad na promicanju kulturne (vidljive i nevidljive) baštine Barbanštine prezentiran je predstavnicima Općine Barban kao i Turističkoj zajednici Barban koji pohvaljuju  rad i ohrabruju nas da nastavimo istim koracima.
 
 
 

ZELENI TJEDAN U ŠKOLI

 

Od 5. do  9. svibnja u našoj školi realiziran je Zeleni tjedan u nižim razredima. Učenici 1. i 2. razreda na jednodnevnom izletu po Istri u Roču su razgledali prirodne ljepote unutrašnje Istre, pogotovo ljepote u Kotlima. U produženom boravku učenici su stvarali malo zeleno bogatstvo tako što su crtali i pisali o zelenom povrću.

Izradili su i kartice za igru memory. Priču Izgubio se jedan zeleni pas upoznali su učenici 3. razreda te pokušali dodati nastavak priči. Izdvajamo najuspješniji nastavak:

Sara i njezin zeleni pas Jakov igrali su se frisbijem. Frisbi je odletio na stablo i Sara se popela da ga uzme. U krošnji je pronašla cvijeće kakvo još nitko nije vidio. Uzela je cvijeće i pokazala ga Jakovu. Jakov je bio oduševljen. Odlučio je da će od tih cvjetova praviti nove i ljepše boje pa će u tim bojama psi biti još ljepši. Odmah je krenuo raditi boje. Sada je imao još više kupaca. Jakov i Sara bili su zadovoljni poslovanjem. Zauvijek su bili sretni.

Kristina Poljak, 3. razred

 

Članovi Eko grupe obogatili su mali kamenjar ispred škole zelenim biljkama. 

 

 

 

 

 

 

IZ MEDIJA:

članak iz godišnjaka Međunarodne Eko-škole u Republici Hrvatskoj, Zagreb, August 2013. Godišnjak br.13, str.149

 

 

PROJEKTNI DAN EKO-ŠKOLE OŠ JURE FILIPOVIĆA BARBAN MORE – ŽIVOT ZNAČI

I OBILJEŽAVANJE SVJETSKOG DANA VODA

       

 

               Dan 21.3.2014. godine odlučili smo iskoristiti za obilježavanje Projektnog dana naše Eko – škole. U 8.00 sati krenuli smo autobusima prema Labinu. Dolaskom u Labin pješačili smo trim stazom prema Rapcu.

               Staza započinje u podnožju Labina, pored ureda Turističke zajednice. Spustili smo se prema Rapcu najprije po asfaltiranoj cesti, a ubrzo nakon prve informativne ploče, skrenuli smo lijevo, kako pokazuje putokaz. Ubrzo se čuo šum vode u daljini, a nakon nekoliko stotina metara došli smo do potoka koji na svom toku tvori nekoliko slapova i jezerca. S lijeve strane vidjela se cesta, a s desne gusta šuma. Prolazilo se cijelim putem kroz gustu submediteransku vegetaciju karakterističnu za hladniji i vlažniji tip sredozemne klime kakav prevladava u ovom dijelu Istre. Ono što stazi daje posebnu draž je njezino višestruko ispreplitanje s privlačnim potokom koji se slijeva s labinskog platoa.

             Dolaskom u Rabac učenici su odigrali vodenu štafetu u kampu Maslinica tako da je u svakoj ekipi sudjelovalo desetak učenika. Mjerila se količina sakupljene morske vode u kanti.  Šetajući po rabačkoj šetnici stigli smo do uvale  u kojoj su učenici sakupljali  naplavine i oblutke koje je izbacilo more na obalu kako bi ih po povratku u školu mogli iskoristiti za izradu raznih predmeta.

             Projektni dan završio je crtanjem morskih motiva učenika nižih razreda dok su učenici viših razreda počistili otpad s plaže. Sve aktivnosti vezane uz ovaj dan zabilježili su učenici 7. i 8. razreda svojim foto-aparatima. Fotografije će biti izložene u školskom holu.

 

 

 

PODIZANJE ZELENE ZASTAVE 2012.

 

   

OBNOVILI SMO STATUS EKO-ŠKOLE

Na svečanosti održanoj 30.svibnja 2012. OŠ Jure Filipovića Barban obilježila je Dan škole i podignula zelenu zastavu povodom obnavljanja statusa Međunarodne Eko-škole. Uz roditelje, učenike i djelatnike, svečanosti su prisustvovali predstavnici i kum škole Općina Barban te regionalna koordinatorica  i članica Povjerenstva Međunarodne Eko–škole za Republiku Hrvatsku, gđa Bisera Aras.Osvrnuli smo se i na dvogodišnji rad Eko-škole i sve provedene aktivnosti. 
 

 

 

 

 

          22.03. 2013. TERENSKA NASTAVA - PROJEKTNI DAN EKO-ŠKOLE
       TEMA: SVJETSKI DAN VODA
 
      Učenici Osnovne škole Jure Filipovića Barban i ove su  godine aktivno obilježili Svjetski dan voda.  Učenici od 2.-8. razreda naše škole, u pratnji razrednih učetiljica (Smiljane Vale, Gordane Kožljan Grgorinić, Beti Radola, asistentice  Koroman) i pedagoginje  te predmetnih učiteljica   pješačili su  od sela Hrboki do uvale Blaz u Raškom zaljevu. Prošli su zanimljivu stazu u kamenjaru mediteranskim  dijelom  Općine  prema  istočnoj obali Istre gdje su na tzv. vrhu Melovac imali priliku vidjeti  Raško polje, goru Učku u daljini, tok rijeke Raše, njezine obale, pritok Čežune, mjesto gdje se rijeka ulijeva u Jadransko more – ušće,  ribarsko mjesto Trget, pristanište, luku  Bršicu  s teretnim brodovima, uvalu Blaz i Kvarner sa otokom Cresom na horizontu.  Na terenu su  zapazili razliku između uzvisine i udoline kao i strmu obalu istočne obale Istre i osnovne vrste mediteranskog bilja. Cilj pješačenja bila je skrovita uvala Blaz, duboko smještena u Raškom zaljevu   i izvori slatke vode na morskoj obali, jedinstveni na Jadranu.  Obogaćeni novim spoznajama, učenici su se vratili strminom do sela Rebići, ratarsko-turističkim seocem, obnovljenim posljednjih desetljeća.
 
 

 

ZELENA ABECEDA – SVE O OTPADU

Kreativne radionice dio su javno-edukacijske kampanje pod nazivom „Zelena abeceda – sve o otpadu“. Javno-edukacijsku kampanju odobrilo je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta na temelju pozitivnog mišljenja Agencije za odgoj i obrazovanje, a provodi se uz potporu Upravnog odjela za obrazovanje, sport i tehničku kulturu Istarske županije

Kreativne radionice održane su u Osnovnoj školi Jure Filipovića u Barbanu  19. travnja 2012. Radionice su obuhvatile  učenike od prvog do četvrtog razreda koji su imali zadatak izraditi repliku svog mjesta ili tipičnih istarskih motiva od materijala koji se mogu reciklirati.

Škola je na poklon dobila posudu za odvojeno prikupljanje papira, likovni set te priznanje, dok su djeci bile uručene prigodne zahvalnice i edukativne brošure.

 

 

 
SUDJELOVALI SMO U EKOLOŠKOM KVIZU “LIJEPA NAŠA”
 
Nakon prošlogodišnjeg projekta „Lokve našeg kraja“, ove smo se godine usmjerili na temu „Smrikva- zaboravljeni grm“.  Cilj  nam je bio istražiti rasprostranjenost smrikve na području Barbanštine, tradicijske proizvode od smrikve te namjenu i primjenu nekada i danas.
Na državnom natjecanju Eko-kviza „Lijepa naša“, održanom u Starigradu- Paklenici od 22.-24. travnja, našu su školu uspješno predstavljali učenici Leana Vale, Iva Verbanac, Leonarda Diminić i Filip Vale. Pripremili smo i letak kojim promoviramo  čaj od smrikve umjesto nezdravih bobica, a u njemu donosimo i recept za smrikovo vino - istarski sok iz davnine
 
 
 
 
 

 

 

OŠ JURE FILIPOVIĆA BARBAN – MEĐUNARODNA EKO ŠKOLA
 
U projekt smo se uključili 2009. godine, a 2010. godine smo stekli status "Međunarodne eko škole". Status eko škole X. generacije uspješno smo obnovili 2012. godine uz uz pomoć i podršku Kuma Općine Barban.
Cilj našeg uključivanja i provođenja programa jest ugradnja odgoja i obrazovanja za okoliš u sve segmente odgojno-obrazovnog sustava i u svakodnevni život i rad učenika, učitelja, roditelja naših učenika kao i cjelokupne naše zajednice kako bismo svi zajedno postali osjetljiviji na pitanja okoliša i postali osvješteniji za donošenje racionalnih odluka o razvitku društva u budućnosti.
Program provodimo kroz sedam koraka:
1. korak: Osnivanjeodbora Eko- škole 
2. korak: Ocjena stanja okoliša 
3. korak: Plan djelovanja 
4. korak: Praćenje stanja i ocjenjivanje 
5. korak: Rad prema nastavnom planu i programu 
6. korak: Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija 
7. korak: Eko-kodeks škole
Neke od aktivnosti  Eko – škole:  
štednja vode 
štednja energije
akcije prikupljanja starog papira, starih baterija, pet ambalaže
uključivanje u humanitarne akcije (Solidarnost na djelu, Posjet Domu za bolesne i nemoćne - Fumeti)
uređenje okoliša i unutarnjih prostora škole
sudjelovanje učenika u raznim ekološkim natječajima (eko-fotka)
obilježavanje ekoloških datuma ( Hrvatski olimpijski dan, Međunarodni dan zaštite ozonskog omotača, Međunarodni dan zaštite životinja, Svjetski dan hrane, Svjetski dan voda, Svjetski dan zdravlja, Dan planeta Zemlje, Dan sunca, Međunarodni dan biološke raznolikosti, Svjetski dan zaštite okoliša)
sudjelovanje na državnoj smotri Dani kruha – Dani zahvalnosti za plodove zemlje
sudjelovanje na Državnom eko – kvizu “Lijepa Naša”
izrada praktičnih radova od otpadnog i prirodnog materijala
realizacija zelenog tjedna – aktivnosti uređenja školskog voćnjaka i vrta
realizacija Projektnog dana Eko - škole
 

 

 

preskoči na navigaciju